Nereleri gezdim

Nereleri gezdim diye düşündüğümde ilk aklıma gelen tabii ki bir yıl süren Karavan ile yaptığımız Amerika gezimiz.

Karavan ile Amerika;
Toplamda 40 bin km yaparak ABD, Kanada, Meksika, Brezilya, Arjantin, Peru ve Bolivya’yı gezdik

Daha sonra bir o kadar heyecan verici uzaklara yaptığım uzun geziler. Her gezi bir hikaye.

Ürdün;
Kırmızı kumlar, dünya mirası Petra ve kızıl denizin renkleri arasında geçti bu gezi.

Dalmaçya kıyıları karavan ile;
İstanbul’dan karavan ile çıkıp Paris’e kadar gidip dönüşte Frans’nın Bourgogne bölgesinde üzüm hasadına katılıp oradan Hırvatistan’ın Adryatik sahillerini gezdik. En sonda Yunanistan’ın Halkidiki bölgesinde harika birkaç gün geçirdik.

Asya’nın doğusunda dört ülke;
Vietnam, Kamboçya, Myanmar ve Tayland dört ülke, her biri başka macera başka heyecan oldu bir ay süren bu gezimizde.

Kenya’da safari;
Nairobi ve ardından Masai Mara’da muhteşem bir safari yaptık.

Tanzanya safari ve deniz;
Klimanjaro eteklerinden başlayan gezimiz, Arusha milli parkında safari ile devam etti ve Zanzibar’ın beyaz kumları ve mavi denizinde geçen 1 hafta ile bitti.

Moritanya’da bir hafta;
Heyecan ve endişe dolu tek başıma yaptığım bu iş gezisi değişik bir deneyim oldu.

Orta Amerika’da üç ülke;
Guatamala’nın renki Maya kültürü, Kolombiya’nın kolonial güzelliği ve Küba’nın dünyada eşi olmayan renkli insanları. 1 ay süren gezimiz hiç bitmesin istedik.

Karavanla orta Avrupa;
İsviçre , Hollanda Fransa ve Almanya bu gezinin yıldızları oldu.

Güney Afrika ve Kalahari çölü;
Johannesburg’dan araba ile çıkıp Kgalagadi sınır ötesi parkı’na varan yolculuğumuz Kalahari’nin siyah aslanlarını görmek kadar heyecan verici oldu.

Kenya sahilleri;
Daha önce geldiğimizde aşık olduğumuz Kenya’nı bu defa sahil şehri Mombasa’yı gezip, Tsavo milli parkında safari yapıyoruz.

Almanya romantic road;
Almanya’nın güneyinde Bavyera bölgesinde Gotik katedraller, dağların yamaçlarına kurulmuş kaleler ve yemyeşil bir doğa içerisinde geçen gezimiz bir peri masalı gibiydi.

Venedik festivali;
Münih’ başlayıp Venedik’e oradanda İtalya’nın göller bölgesinden İsviçre’ye devam eden gezimizde, Venedik festivalinin eğlencesi ile muhteşem kış manzaraları ile karavan ile gezmenin keyfini yaşadık.

Karavanla Kuzey Avrupa;
Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya ve Çekya’yı kapsayan gezimizi tabii ki karavan ile yaptık.

Singapur, Tayland
Uzak doğu’ya yaptığımız ilk gezimiz çok etkileyici bir o kadar keyifli geçti.

Araba ile Fas;
Deniz den çöle, tarih şehirlerden modern şehirlere sıcak insanlar ve güzel yemekler eşliğinde geçen unutulmaz bir gezi.

Araba ile baştan başa Güney Afrika;
14 aylık olan oğlum ile yaptığımız bu gezide Johannesburg’tan araba ile yola çıkıp Kruger ‘de safari yapıp Durban’da denize girdik, dünyanın en güzel sahil yolu sayılan Garden route’u geçip Cape Town’ a ulaştık. Bebekle gezmek başka bir keyif.

Araba ile Yunanistan;
Arabamızın arkasını yatak yapıp İstanbul’dan yola çıktığımız da evet çok gençtik, oğlum daha doğmamıştı ama işte unutulmaz geziler listesine girdi. Selanik, Atina üzerinden Nafplion’ a kadar indik.

Hindistan;
Gelenekleri, inançları, festivalleri, mimarisi, yemekleri ve doğası ile bizi o kadar etkiledi ki döner dönmez tekrar ne zaman gideriz diye düşünmeğe başladık.

Ardından sıklıkla gittiğim Avrupa. Bazen sırf gezmek için bazen bir iş gezisinin arkasına eklenen kaçamaklarla gördüğüm hemen hemen bütün Avrupa ülkeleri.

Almanya, Avusturya, Azerbeycan, Belçika, Bosna Hersek, Bulgaristan, Çekya, Danimarka,

Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İngiltere, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Karadağ, Kosova,

Liechtenstein, Lüksemburg, Maceristan, Makedonya, Monaco, Norveç, Polonya, Portekiz,

Romanya, Sırbistan, Slovakya Slovenya, Ukrayna, Vatikan, Yunanistan,

Uzakdoğu’da
Vietnam, Kamboçya, Tayland, Myanmar, Singapur

Ve Amerika kıtasında tabii ki
ABD, Kanada, Meksika, Guatemala, Küba, Kolombiya, Peru, Arjantin, Brezilya ve Bolivya

Avrupa gezilerinden ayrı bir yere koyduğum gezelim görelimden çok gezelim eğlenelim kıvamında
Yunan adaları.
Meis, Kalimnos, Samos, Symi, Mykonos, Santorini, Kos, Rodos, Egina, Poros, Thasos