İnle Gölü…Huzurun adı

Öcesi Bagan

Su üzerinde köyleri, yüzer bahçeleri ve Intha halkının tamamen suya dayanan yaşam tarzı ile masalsı bir yer Inle Gölü

22 km uzunluğunda ve 10 km genişliğinde olan ve iki dağ sırası arasındaki bir vadide bulunan göl, Myanmar’ın geri kalanından farklı bir dünya.

Myanmar’ın turizme açılmasının ardından her geçen gün  popülaritesi artan gölü gezerken, gördüğünüz şeylerin bir kısmı kaçınılmaz olarak turistikleşmeye başlamış. Ama hala kendine özgü kültür ve yaşam tarzı bozulmamış, hala bakir. Zaman içinde bozulmamasını umuyorum.
UNESCO’nun Inle’yi biyosfer rezervi olarak belirlemesi de dahil olmak üzere insan yapımı hasardan korumak için adımlar atıldığını duymak bizi sevindirdi.

Inle lake’ geliş yolculuğumuz bir kez daha seyahatlerde özellikle çok yabancı olduğumuz ülkeler yapılan seyahatlerde ucu ucuna olan yapmamız gerektiğini hatırlattı.

Sabah erkenden Bagan Nyaung-U havaalanından Heho Havaalanına uçacağız oradanda arab ile Inle Göl yakınındakı Nyaungshwe‘e gideceğiz. Hesabımıza göre sabah erkenden otelde olup hemen göl gezisine çıkacağız. Ama evdeki hesap uymadı.

17.11.2017

Önce Bagan’dan kalkacak uçak havaalanına 1 saat rötarlı geldi. Sonra Heho havaalanından Nyaungshwe’e olan 32 kilometrelik yol 2 saate yakın sürdü.

Bagan’dan Hoehe’ye gidecek olan uçak küçük pervaneli bir uçak. Yere yakın uçtuğu için keyifli bir yolculuk oldu.

Heho havaalanı küçücük bir havaalanı

heho havaalanı
Heho havaalanı

Sonuç olarak Otele gidip çantaları bıraktığımızda öğlen olmak üzereydi. Eşyaları bırakıp hemen sahile indik.

Nyaungshwe İnle gölünün kıyısında değil fakat göle inen bir kanalın yanında. İnle Gölüne ulaşım için ana merkez otel ve lokantalar burada bulunuyor. Kanal kenarından teknelerle göle gidiliyor.

Nyaungshwe den göle giden kanal

Geç kaldık stresi ile koşup hemen kanal kenarına inip tekneleri görünce rahat bir nefes aldık; bu güzel tekneleri görmek bile yeter diyor insan.

Nyaungshwe Kanalında tekneler dizilmiş.

Otel resepsiyonunda size gölü gezmek için tekne ayarlayalım mı diye sorduklarında birde tekne aramak için vakit kaybetmeyelim deyip kabul etmiştik. Kanal kenarına geldiğimizde aslında tekne kiralamanın o kadar da zor olmadığını gördük. Bir sürü tekne hazır bekliyor. Biz kendi teknemizi bulup yola çıktık.

Ahşap tekneler arkadan takma motorları ile göl üzerinde gezinti yaptırıyorlar. Göl üzerinde görülecek bir çok pagoda, su içerisinde kurulmuş bir köyler ve yüzen bahçeler var. Tekneye binmeden önce nerelere gitmek istediğimizi söyledik çok uzakta olan bir tanesi hariç hepsine tamam dedi kaptan.

Kanal bitip göle çıktığımızda hayalini kurduğum fotoğraf karşıma çıktı.

İnle gölünün balıkçıları
Inle lake balıkçıları

Intha halkı balıkçılıkla geçiniyor. Balık avlamak için kullandıkları sepetler ile ve tek ayakları ile çektikleri kürekle çok ilginç bir görüntü oluşturuyoarlar.

Sessiz ve sakin göl üzerinde keyifli bir gezi yapıyoruz. İlerledikçe göl içerisinde ahşap ayaklar üzerinde kurulmuş binalar görmeye başladık. Tekne birinin önünde durdu.

Gölün ortasında alışveriş.

Burası neresi diye sorduğumuzda tekneyi kullanan çocuk, zaten az İngilizce biliyordu, ağzında bir şeyler geveledi. İçeri girince anladık ki gümüş işleme takılar yapan bir atölye ve mağazaymış. Şöyle bir bakıp çıktık tekrar yola çıktık biraz sonra bir başla binanın önünde durunca gene kaptan azında geveledi bu seferde dokuma yapan bir mağazaya gelmişiz.

Inle Lake içinde bir dokuma atölyesi.

Hala eski yöntemlerle dokuma yapan kadınları görmek ilginç olsa da alışverişten daha ilginç şeyler var yapacağımız.

Derken Myanmar’ın geleneksel şemsiyelerini gördüm.

Bu şemsiyeler kağıttan veya bambudan yapılıyor. Kadınlar bubları güneşten korunmak için kullanıyorlar. Çiçekli desenleri ile çok güzeller. Bir tane alınırmı?

Myanmar’ın şemsiyeleri

Biraz gittikten sonra tekrar durunca artık kızacaktık ki mağazadan bize bakan kadınları görünce inmeye karar verdik. Padaung kadınlarının burada ne işi var? Myanmar’la Tayland’ın sınırını oluşturan dağlarda yaşayan Kayan kabilesinin zürafa kadınlarda denen kadınları buraya turistik amaçlarla getirilmiş anlaşılan. Oysa ben bu kadınları yaşadıkları yerde görmeyi tercih ederdim.

Padung kadınları için hayat hiçte kolay değil

Birer fotograf çelip bu kadınlara bolca bahşiş verip yola çıktık.

Bu defa Ywama köyüne gidiyoruz. Bu gün Budist bayramı olduğu için oldukça kalabalık burası.

Sokak satıcıları
Bambu satıcıları

Burada çok büyük bir Budist festival olan Phaung Daw Oo Paya festivali yapılıyor ama biz sonrasına geldik ama hızını alamayanlar kutlamaya devam ediyor.

Seyirciler yerlerini almış

Tekenelerin içine doluşmuş insanlar bir taraftan şarkı söylüyor ve içiyor, suya düşüyor tekrar çıkıyor…. çok eğleniyorlar…

Nehir üzerinde tekneler ve diğer tarafta stupalar (küçük budist tapınağı) çok güzel bir manzara oluşturuyor.

Stupalar arasında

Burası o kadar keyifli ki farkına varamadan zaman geçivermiş.

Göl içinde kurulmuş köyün içinden geçi yoruz;her bir evin kendine has bir güzelliği var.

İnle gölünde köy evleri
Kapı önü sohbetleri burada da var

Yüzen bahçelerde İnle Gölün bir başka ilginç tarafı. Bunun bir benzerini Hindistan gezimizde Srinagar’da görmüştük hatta üstüne bile çıkmıştık. Ama burada hava kararmaya başladı ve acelemiz var risk almayalım dedik.

Artık gölün açık bölgesine gidip güneş batışını seyretme zamanı.

Güneş ufukta alçalıyor
Balıkçılar ağlarını topluyor
Ayakları ile kürek çeken balıkçılar

Günün son ışıklarıyla balıkçılar etrafımızda gösteri yapıyor sanki… işte bu en güzel güneş batışı olabilir benim için.

Muhteşem gün batımının ardından güzel bir yemek ve yatak…

18.11.2017

Sabah erkenden bisiklet kiralayıp yollara döküldük Nyaungshwe ve etrafını gezeceğiz. Bu gün Myanmarda son günümüz akşam yola çıkıyoruz.

Şehir bisikletle gezmek için çok keyifli. Halkın günlük hayatalarına karışmak için en g

Kanalda çamaşır yıkayanlar
Pazara patates, domates taşıyan tekneler
İlginç bir pagoda

Tüm buraları gezip bir iki hatıra alıp İnle gölüne veda etme zamanı geldi. Uzun bir yolculuğun ardından gece geç saatte Puket’de olacağız.

Önce araba ile Heho havaalanı sonra Uçakla Bangkok oradanda Puket.

Yarın sabah Puket.

———————————————————————————————————————–
Gezi Kronolojisi
Asya’nı doğusunda egzotik dört ülke