İsviçre’de küçük bir tur…

< Burgonya’da Bağ bozumu

05.09.2018

Fransa’da bağ bozumu keyfinden sonra yanımızda Burgonya şarapları ve Fransız peynirleri ile Lozan’a yola çıktık. Bu gün LuiCan’ın doğum günü. Kutlama yapacağız.

212 km olan yolu iki buçuk saatte gideriz diye düşünüyoruz. Gene evdeki hesap çarşıya uymadı. İsviçre sınırına kadar yol çok keyifli ve dağlardan geçiyoruz inip çıkıyoruz fakat Paris’e giderken gece karanlıkta geçtiğimiz yoldan dönüyoruz. Gece bir ara kaybolduğumuz için tarlaların arasına girmiştik. Bu defa kaybolmadık ve gece görmediğimiz güzel manzaralar eşliğinde İsviçre sınırına geldik. İsviçre Fransa sınırını farklı kapılardan bir çok defa geçtik; bazen kontrol edildik bazen ortalık bomboştu. Bu defada kontrolsüz vakit kaybetmeden geçtik. Fakat saçma bir karar alıp otobana çıkmayıp ara yollardan gidelim dedik ve çok vakit kaybettik, çok güzel yerler gördük ama LuiCan bekliyor… Fransa İsviçre geçişini eğer Ballaigues üzerinden yapıyorsanız dağları aşacaksınız demek oluyor. Dolayısı ile bizim gibi otobanı kullanmadığınız da virajlı dağ yollarını girmeniz ve 10 dakikalık yolu 1 saatte gitmeniz gerekiyor. Bizde küçücük orman yollarından dağ köylerinin içinden geçerek bir saat geçirdik manzara çok güzel olsa da bu gün LuiCan’ın doğum günü bir an önce Lozan’da olmak istiyoruz.

En yakın çıkıştan otoban’a çıkıp hızla Lozan’a gittik.

Annecy

Luican’ın pastasını yedikten sonra akşam yemeği için hepimizin çok sevdiği L’Etage restoran‘a gideceğiz.

Orası neresi deseniz Fransa’nın Annecy şehrinde bir restoran. İşte Avrupa’da olamak…her yere gidebiliyorsunuz. Rezervasyonumuzu yapıp yola çıktık. Bir buçuk saat sürmesi gereken yol akşam trafiğinde biraz daha uzadı ve iyice acıkmış olarak Annecy‘ye vardık.

Annecy Fransız Alplerinin eteğinde Haute-Savoie bölgesine çok şirin ve gerçekten çok güzel bir şehir.

Thiou nehrinin Annecy gölü ile buluştuğu noktada kurulmuş orta çağ şehri. Alp dağlarının arasına sıkışmış Annecy sakin ve huzurlu göl ve dağ manzarası ile insanı kendine bağlıyor. Hep gelmek istiyor insan.

Dağların arasına sıkışmış Annecy gölü
Orta çağdan kalan binaları ile Annecy

Biz maalesef günün sonunda geldiğimizden manzaranın tadını çıkartamadık.

Şimdi neden taa buralara geldik onu anlatayım. Annecy bir peynir cenneti İsviçre, İtalya arasında kalmış bir Fransız bölgesinde. Dolayısı ile bu üç ülkeninde izlerini taşıyan Alplerin peynirleri ile yapılmış muhteşem bir mutfağı var. Burada daha öncede yediğimiz l’Etage en güzel Savoyarde yemekleri yiyebileceğiniz yerlerden biri.

Burada bölgeye ait bir çok yemek var hepsindede Peynir baş rolde. Bizim seçimimiz Raclette ve Fondu

Raclette peyniri baş köşeye oturmuş…
Üstten ısıtılan Raclette peyniri

Güzel bir yemeğin ardından doğumgünü kutlamalarını bitirip Lozan’a döndük.

Daha sonraki bir kaç gün Lozan’ın dışını Léman gölü çevresindeki şehirleri ve dağları gezmek istiyoruz.

Léman gölüne uzanan üzüm bağları
Léman gölü kenarında sivri çatılı evler
Baba oğul

Léman gölü nü yukarıdan seyrederek üzüm bağları arasında yaptığımız geziden yorulunca Montö şehrine gittik. Léman gölü kenarında kurulmuş şehir çok şık ve güzel. Tarihimizin önemli noktalarından biri olan Montrö anlaşması burada imzalanmış. İmzaların atıldığı otel hala ayakta ve şehrin en şık oteli.

Göl kenanarı huzur dolu
Montrö’nün tarihi dokusu içerisinde bu görüntü çok etkileyici

LuiCan’la geçirdiğimiz birkaç güzel günün ardından LuiCan’a veda edip İtalya’ya yola çıkacağız.