Karavanla İsviçre’den İtalya’ya

< İsviçre’de küçük bir tur

Lozan’dan ayrılıp Hırvatistan’a gitmek için yola çıktık.

Önce göl boyunca Montrö istikametinde gidip daha sonra güneye İtalya’ya doğru devam edeceğiz.

Montrö’yü geçtikten sonra artık Leman gölünü arkamızda bırakıp dağlara doğru çıkmaya başladık.
Dağlara doğru yükseldikten bir süre sonra karşımızda Mont Blanc gözükmeye başladı.

Mont Blanc Avrupa’nın zirvesi. Alp sıra dağlarının en yüksek noktası ve Avrupa’nın en yüksek dağı olan Mont Blanc (Beyaz Dağ) adını zirvesini kaplayan buzullardan almış. Dağın bir tarafı İtalya’da diğer tarafı ise Fransa’da. İtalyanlar bu muhteşem dağa Monte Bianco ismini vermiş.

Mont Blanc karşımızda

Etraf o kadar güzel ki karavanı kenara çekip manzaranın tadını çıkartmaya çalıştık. Yaz sonunda bile buzlarla kaplı Mont Blanc’ın tepesi. Bulunduğumuz yer çok ilginç. Şu anda karşımızda duran Mont Blanc aslında İtalya ve Fransa’da ve biz ise İsviçre’de…

İtalya İsviçre sınırında Grand Saint Bernard tüneli bulunuyor. Biz gelirken bu tüneli kullanmıştık fakat dönüşte tünele girmeyip dağların arasından kıvrıla kıvrıla giden yolu kullanmak istedik. Buraları görmek çok keyifli. Tünel çıkışını geçtikten sonra yol daralıyor. İtalya’ya doğru ilerlerken gittikçe yükseliyoruz.

Alp dağlarının tepesine doğru

Etrafımızda ağaçlar yok oldu belli ki bu yükseklikte yaşamıyorlar

Çorak tepeler
Çorak tepelerin arasında çiçekler kendilerine yer bulmuş.

Hava mis gibi serin ama tertemiz.

Keyifle etrafı seyrederken Roni arabanın benzininin çok az kaldığını fark etti. İsviçre’de benzin pahalı diye almayıp İtalya’dan alırız demiştik. Ama benzin bitecek gibi. Yakında benzinci yok…Çok gerildik.. Bunu daha öncede bir kaç kere yaşamıştık ve her defasında bir daha asla desek de gene yaptık.

Korkudan manzaranın tadını çıkaramadık. Bir umut İsviçre İtalya sınırında benzinci vardır diye umuyoruz. Grand Saint Bernard gölü gözükünce gözümüz benzinci arıyor ama benzinci yok.
Gölün bir tarafı İsviçre’de diğer tarafı İtalya’da çok güzel bir yer. Burada Saint Bernard köpekleri için açılmış bir müze var. Biz gezmedik ama ilginç olabilir. Saint Bernard köpekleri İsviçre kökenli bir cins. İri ve dağ yaşamına çok uygun bir köpek.  Çoğumuz San Bernard’ı Beethoven  filminden yada dağlarda kaybolanlara boynuna asılı içkiyi götüren köpek olarak tanırız.

İtalya-İsviçre sınırında Grand Saint Bernatd gölü

İtalya’ya geçtikten sonra yol inişe geçiyor. Benzinin bitmesinde korkan Roni arabayı boşa alıp kontrollü bir şekilde kullanıyor. Gerginlik son noktaya geldi. Yeminler ediyoruz bir daha asla yapmayacağız.

Aşağı doğru inerken uzaktan Grand Saint Bernard Tünelini görüyoruz. Gerçekten de yolu kısaltıyormuş fakat tünelsiz yol da çok güzelmiş.

Grand Saint Bernard Tüneli uzaktan tırtıl gibi gözüküyor 🙂

İlk gördüğümüz benzinciden benzin alıp rahatlıyoruz. Artık İtalya yollarındayız.

Aosta‘yı geçip Dora Baltea nehiri boyunca güneye ilerlerken ağaçların arasından muhteşem Bard kalesi gözüktü.

Forte di Bard

Yaklaştıkça dahada ihtişamlı gözüken Bard Kalesi 19. yüz yılda Savoy Hanedanı tarafından yapılmış. Aosta vadisine hükmedn bir konumda inşa edilen kale 2006 yılında restore edilmiş.

Kaleye çıkmak için Bard köyünden geçmek gerekiyor. Bard tipik bir orta çağ köyü kale ile birlikte müze olarak düzenlenmiş.

Hırvatistan’a gitmek için Milano Venedik Trieste üzerinden Hırvatistan’daki ilk durağımız Rovinj’e geçmeliyiz. Fakat yolda giderken fark ettik ki ikimizde Torino’yu görmemişiz. Yolumuzu 100 km uzatırsak Torino’ya gidebiliriz. Haliyle hemen karar verildi.. bu gece Torino’dayız. İşte karavanla gezmenin özgürlüğü.

Lozan’dan biraz geç çıkıp üstüne dağlarda oyalanınca Torino’ya varışımız akşamı buldu.