Mara'da safari

Masai Mara’da safari yapıyoruz -1

Noruk’tan yola çıkıp Maasai halkının yaşam alanlarını da geçince etrafımızda vahşi hayvanlar çoğalmaya başladı.

< Masai Mara yolunda

Bizi ilk karşılayanlar Zebralar.. Özgürce otlaklarda geziyorlar…

Heyecanla fotoğraf çekmeye çalışırken Raju sakin ol bunlardan daha çok göreceksin dedi. Gerçekten de Zebraları o kadar çok göreceğiz ki artık dönüp bakmayacağız bile.

Masai Mara dünyanın en önemli koruma alanlarından biri ve zengin doğal ortamı ile Afrika’nın en iyi korunan doğal parkı.

Artık yol tamamen toprak patikaya dönüştü; hızla kalacağımız Kamp ‘a doğru gidiyoruz. Öğlen oldu ve acıktık.

Kamp hatırası

Kamp alanına yaklaşırken Roni’nin aklına kampın bir çadır kamp olabileceği geldi. Çadırda kalmak, hele hele bu hiçliğin içinde, Roni için bir felaket.
Sonunda Mara Intrepids kampa geldik. Ana kapıdan kamp alanına girince karşımıza çadırlar çıktııı…

Uzaktan çadırları gördük ama önce yemek yiyeceğiz eşyalarımız odamıza yani çadırımıza gidecek. Yemek boyu Roni söylendi çadırda kalmam diye. Ama yapacak bir şey yok Roju’ya yansıtmamaya çalışıyoruz. Bunca uğraşıp organizasyon yapmış.

Yemekten sonra Roni’de stres son noktada…. çadıra doğru gidiyoruz..
Vee süprizz… dışarıdan mütevazi bir çadır görünürken içerisi 5 yıldızlı bir otel odası.

Roni’nin keyfi yerine geldi de geçti bile ….

Mara Intrepids safari kampın lüks çadırları..

Yemeğimizi yedikten sonra saat 16.00 ya kadar dinlenip öğleden sonra safarisine çıkacağız. Sabah erken kalkıp sonrada cipin içerisinde sallana sallana yorgun düşmüşüz.

Joseph arabayı hazırlamış bizi bekliyor…

Joseph süper bir rehber. Hangi hayvan nerede geziyor biliyor. Ayrıca telsizle diğer rehberlerle haberleşiyor. Nerede bir olay varsa hemen oraya gidiyoruz.

Afrika Buffalosu

Afrika Buffaloları kocaman cüsseleri ile korkutucu gözükse de yüzleri o kadar masum ki…

Derken Joseph süratle başka bir yere doğru gitmeye başladı…Bir kaç araba durmuş bir yere bakıyor bizde sessizce yaklaştık… nefesimi tuttum bakıyorum.. iki metre önümüzde bir LEOPAR..

Leopar

Belgesellerden gördüğümüz Leopar otların arasında yatıyor.. sessizce seyredip kalkıp yürümesini bekledik ama uyumaya devam etti.. bizde başka maceralara doğru sessizce hareket ettik.

Safari sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şey sessiz olmak çünkü en ufak bir gürültüde hayvanlar kaçabiliyor daha kötüsü saldırabiliyor.

Biraz sonra dişi aslanları dinlenirken bulduk. Gölgeye uzanmışlar.. biraz sonra bir tanesi kalkıp salına salına yürümeye başladı… biraz korkutucu…sonuç olarak vahşi hayvanlar ve biz onların evindeyiz..

Dişi aslanlar hemen önümüzde

Artık kampa geri dönüş yolundayız . Etrafımızda yabani hayat geceye hazırlanıyor..

Genç antiloplar

Son anda Joseph bir şey gördü yavaş yavaş yaklaşınca bir başka aslan ailesinin gece avlanması öncesi dinlenmekte olduğunu gördük.. Etrafta bizden başka araba yok sessizce yaklaştık…

Çok mu yakınlar !!!
Dişi aslan

Masai Mara’nı üzerine gece inmeye başladığında hızla kampa gidiyoruz.

Masai Mara’da gün batımı

Kamp’a döner dönmez hızlı bir duşun ardından yemek yenen alana gidiyoruz. Gün içinde hava sıcak ama akşamları oldukça serin oluyor.
Yemekte bizi bir sürpriz bekliyor. Maasai dansı seyredeceğiz.

Maasai’ler ne kadar yukarı zıplarlarsa o kadar güçlü be başarılı oluyorlar.

Maasai’lerin zıplamaları ve ince sopaları çok önemli. Ne kadar yükseğe sıçrayabilirlerse o kadar iyi. Aslında bu bir çiftleşme dansı, yeni bir savaşçı haline gelen genç bir Masai’nin gücünü göstermesi ve bir gelini cezbetmesi için ne kadar iyi zıpladığını göstermesi gerekiyor. Zıplarken topuklar asla yere değmiyor, dümdüz yukarı sıçrıyorlar.
Biliyorum çook turistik gibi gözüküyor ama o kadar da değil, çünkü zaten bu insanlar normal hayatlarında da böyle giyiniyor ve böyle yaşıyor.

Saat 22.00 olmadan çadırımızda geri dönüyoruz, bize bekçilerden biri feneri ile eşlik ediyor. Kamp alanının yollarında elektrik yok dolayısı ile karanlık.
Çadırımıza gelince biraz dışarıda oturalım dedik, ortam biraz ürkütücü… zifiri bir karanlık var etraf gözükmüyor…her yerden vahşi hayvanların sesleri geliyor…fillerin bağırmaları, aslanların kükremeleri ve akbabaların çığlıkları…. hem çok korkutucu, hem de çok heyecan verici…

Çadırın içine girince yataklarımızın açılmış, odamızın geceye hazırlanmış olduğunu gördük. Fenerimizi söndürüp yataklarımıza süzüldük ve ben müthiş bir korku ile çığlığı bastım…yatağın içinde bir şey var… yorganın altında sıcak bir şey…bir hayvan olmalı.
Hemen feneri açıp yorganı kaldırınca ne görelim bir sıcak su torbası…gecenin sağunda üşümeyelim diye yorganların altına ayak ucuna sıcak su torbaları konmuş…keyife bakamısınız.

Yorgunluktan, temiz havada uyumuşuz…

Masai Mara’da safari yapıyoruz-2 >

___________________________________________________________________________________________________________