Puket

İnle Lake ‘ten yola çıktık…
Yorucu bir yolculuktan sonra Puket hava alanından kiraladığımız arabayı alıp yola çıktık.

Puket bizim için yorucu bir gezinin ardından biraz dinlenme, biraz gezme ve en çok ta kış ortası denize girme seyahati olacak. Burada küçük bir daire kiraladık. Bir hafta keyif yapacağız.

Puket’de ki evimiz 🙂

İlk gün öylesine yorgunmuşuz ki buranın keyfini çıkarttık.

Ne keyif ama…

Diğer günler ise gündüzleri Puket’in plajlarını gezdik. Hepsi birbirinden güzel.

Puket plajları

Phang Nga körfezi James Bond Adası

Bir kaç gün deniz güneşten sonra tabii ki gezmeden olmaz, bu gün Phang Nga körfezinde tekne turu yapmayı planladık.

Phang Nga körfezi gezisi için Puket’ten tekne turları kalkıyor fakat biz araba ile Phang Nga şehrine gidip oradan tekne kiralamya karar verdik. Böylece adanın geri kalanını da görebiliriz diye düşündük.

Sabah erkenden yola çıkıp körfez sahiline yaklaşık 1 saat süren yolculuğun ardından Surakul iskelesine geldik ve buradan kiraladığımız tekne ile geziye başladık.

Phang Nga körfezinin 400 km² alanı kaplayan bölümü milli park olarak koruma altına alınmış . Burada denizden yükselen yüzlerce kalker kayalıklar burayı ilginç kılıyor.

Phang Nga körfezi
Phang Nga körfezinin kalker kayaları çok etkileyici.

Burası esas ününe Ko Tapu adası ile kavuşmuş James Bond filimi The Man with the Golden Gun burada çekilmiş ve sonra ada James Bond adası olarak ünlenmiş.

James Bond adası
Roni bir James Bond pozu vermeden geçemedi

Beni en çok körfezdeki yüzen köy Ko Panyi heyecanlandırıyor.
Ko Panyi 200 yıl önce Endonezya’dan yeni yerleşim yeri aramak için tekne ile yola çıkan bir grup insanın kurduğu bir köy. Tamamı Müslüman olan köyde büyük bir cami, okul, lokantalar, mağazalar var.

Ko Panyi köyü uzaktan bile parlayan cami kubbeleri ile çok güzel gözüküyor.
Ko Panyi köyünün limanı oldukça kalabalık

Köyü gezip biraz alışveriş ten sonra bir şeyler yeyip yola devam. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim Puket’ye gelipte elim boş dönmeyeyim derseniz en keyifli ve ucuz hediyelik alışverişi burada.

Tekne gezisi keyifli gidiyor

Phang Nga ta ilginç adalardan bir taneside Koh Panak. Adanın etrafında bir çok mağara var. Bunların bazılarının içine girilebiliyor. Bazı tur şirketleri de burada kano yaptırıyor. Biz teknemiz ile girebildiğimiz ve içinde yüzebildiğimiz bir mağaraya girdik.

Mağarada yüzmek değişik bir deneyim oldu.

Denize girip serinledikten sonra dönüş vakti geldi.

Puket’de en güzel plaj

Puket’te bizi etkileyen bir yerde Ra Wai Beach oldu. Plaj olarak değil ama burada yediğimiz yemek ve buradan kalkan tekneler ile gittiğimiz Bo island daki plaj.

Bir bütün günüde Bo island‘a ayırdık.
Ra Wai Beach‘in hemen karşısında buradan kiraladığımız tekne bizi adaya götürüp her şeyden uzak bir plaja bıraktı. Yanımıza aldığımız su ve meyvelerle kumsala yayıldık ama denizden çıkmak ne mümkün.

Bo adasındaki cennet
Teknemiz uzakta bizi bekliyor

Bütün gün gözümüzde şnorkeller denizin altındaki muhteşem balıklarla yüzdük. Deniz o kadar zengin ki seyretmeye doyamıyor insan.

Derken hava hafif hafif bulutlanmaya başladı.. ne oluyor dememize kalmadan yağmur atıştırmaya başladı. Baktık uzaktan bizim tekne bizi almaya geliyor. Hemen tekneye atladık fakat karşıya geçmek mümkün değil korkunç bir fırtına çıktı. Sallana sallana ilerideki bir derme çatma lokantanın iskelesine yanaşıp tekneden inip lokantanın sundurmasının altına saklandık. Ama bu arada çantamızın içindeki eşyalara kadar her şeyimiz sırılsıklam oldu. Gece buradayız herhalde diye şakalaşıyoruz ama endişelenmemek mümkün değil. Koca koca dalgalar kumsalı yutuyor, tepemizde derme çatma bir çatı yağmurdan üstümüze yıkılacak sanki. Teknenin kaptanı bir saat buradayız deyince delimi bu adam diye düşündüm fakat gerçekten de tam 1 saat sonra her şey süt liman oldu sadece hafif bir yağmur çiselemeye devam ederken tekneye binip Ra Wai Beach‘e dönüşe geçtik.

Puket ‘de ne yenir?

Ra Wai Beach‘i bizim için en çekici yapan kısmına geldik. Burada yemek yiyeceğiz. Burada bir çok deniz ürünleri veren lokanta var. Biz en çok kendileri yol kenarında masaları deniz kenarında aile işletmesi olan lokantaları sevdik. Bunlardan biride Talay-Zeb. Burada yemek istediğiniz her türlü denzi ürününü kilo ile seçip alıyorsunuz onlar istediğiniz şekilde hazırlıyorlar. Buraya iki kere geldik ve her seferinde çok güzel yemek yedik.

Balığımız pişiyor

Önce yemek istediğimiz deniz ürününü seçiyoruz sonra pişiriyorlar.

Deniz kenarında bir masaya yerleştik. Bütün gün denizde balık kovalamkatan sonrada fırtınadan yorgun ve açız.

Ra Wai Beach‘te Masamız
Bo island Manzaramız

Tayland deniz ürünlerinden seçmece

Kalamar, karides hepsi çok güzel ama favorim Ananas içinde karidesli pilavKhao Phad Kung (Pineapple shrimp fried rice)

Tayland mutfağı ekşi, tatlı, acı ve tuzlu hepsi bir arada insanın damağında dans ediyor. Benim en sevdiğim mutfak. Tai mutfağından yapmayı sevdiğim bir çok tarif var. Hapsini yediklerimiz bölümünde paylaşacağım.

Bu güzel yemekleri Tayland‘da kaldığımız sürece bir çok yerde yeme şansımız oldu. Sokak yemekleri favorimiz olduğundan sıklıkla Puket şehir merkezindeki sokak lokantalarında yedik.

Old PuketEski Puket şehri

Puket’de hep deniz, balıklar konuşulur oysa Eski Puket sokakları da görülmeye değer güzellikte.

Old Puket

Eski Puket 1511 yılında kurulmuş. Bu dönemde Puket adasında kalay madenciliği yapılıyormuş bu endüstri Portekiz ve Çinli tüccarları buraya çekmiş. Para kazanmaya başladıkça Portekizli tüccarlar Avrupa kültürü ve kolonyal mimariyi buraya yansıtmaya başlarken Çinli tüccarlarda kendi Çin tarzı evlerini yapmaya başlamış böylece Portekiz ve Çin kültürünün bir karışımı olan Sino-Portuguese mimarisi ortaya çıkmış.

Ahşap kepenkli pencereler ve pastel renkli zarif dekor
Sino-Portuguese mimarisi zarif ve şık

Özellikle  Thalan Road; Sino-Portuguese mimarinin en güzellerinin görüle bileceği yer. Burası yakın zamanda restore edilmiş ve tasarımcıların küçük galerileri, küçük oteller ve kafeler ile çok keyifli bir yer. Eski Puket sokaklarında rengarenk her biri başka güzellikteki binaları seyrederek gezmek , biraz alışveriş yapıp köşede bulduğumuz küçük kafede soğuk meyve suyumuzu yudumlamak Puket gezimizi planlarken düşünmediğimiz bir keyif oldu.

Gezimizi bitirirken Puket’in güneşine veda ediyoruz.

Puket'de güneş batışı, Sun set in Puket
Puket’de günün son ışıkları

Artık eve dönme vakti geldi 4 haftadır uzak olduğumuz evimize dönerken her gezimizin sonundaki gibi bira mutlu birazda bitmesin bu gezi halindeyiz. Türkiye’de artık kış var bu güzel havadan soğuk kış günlerine dönmek istemiyor insan……

———————————————————————————————————————–
Gezi Kronolojisi
Asya’nı doğusunda egzotik dört ülke