İtalya’dan Hırvatistan’a

Biraz Venedik birazda Slovenya rivierası

< Verona

Verona‘dan Hırvatistan’da ki ilk durağımız Rovinj’e kadar yaklaşık 4 saatlik yolumuz var. Verona’dan çıktıktan birbuçuk saat sonra Venedik‘e çok yakın bir noktadan geçeceğiz.
Bu kadar yaklaşmışken Venedik’i görmeden gidilmez tabii ki. Her ne kadar Venedik‘e bir çok defa gittiysek te bir kez daha Venedik’te olmak fikri güzel geldi.

Ve akşam yemeğini Vendik‘te yemeye karar verdik.

Vendek’in kanalları
Kanal kenarında Pizzalarımız

Venedik’e gelinirdi kanallar arasında bir yürüyüş yapılmaz mı. Daracık kanallar arasında yürüyüp San Marco Meydanına gitmek istedik. Fakat Venedik’te yol bulmak ne mümkün. Elimdeki Navigasyon la bile kaybolduk. Sonunda yol bulma stresini bırakıp kanallar arasında yürüyüşün keyfini çıkarttık. Hava kararıp iyice acıkınca güzel bir Pizzeria bulup kanal kenarına kurulduk.

Keyifli bir akşam yemeğinden sonra Venedik’e veda edip yola çıktık.

Trieste’ye yaklaşırken yogunluk çöktü ve devam etmeyip uygun bir yerde uyumaya karar verdik. Önümüzde geçmemiz gereken 2 sınır var. İtalya ‘dan çıkıp Slovenya’yı geçip Hırvatistan’a giriş yapacağız. Hem bu sınır geçişlerini hemde kısa bir parkur için de olsa Slovenya’yı gündüz görmek istiyoruz.

Otabandan çıkıp küçük bir kasabada uygun bir park alanı bulup uyuduk.

11.09.2018

Dün geçirdiğimiz uzun günden sonra biraz dinlenip sabah erkenden uyandık. Hemen yakınımızdaki pastahane de son bir İtalyan kahvesi eşliğinde bir şeyler atıştırıp yola çıktık. Bir kaç saat sonra Hırvatistan da olacağız.

E70 Otobanından Trieste’nın kuzeyinden geçip Slovenya’ya geçeceğiz. Trieste’nin kuzeyinden derken belkide üzerinden demek gerekiyordu. Şehri çevreleyen dağlar boyunca giden otobandan Trieste’nin tamamını yukarıdan görmek mümkün.

Slovenya’ya herhangi bir kontrol olmadan geçtik. Ülkenin Adriyatik denizinde 46.6 km kıyısı var. Küçük koylara serpiştirilmiş köyler görülmeye değer güzellikte. İtalya-Hırvatistan sınırları arasında 24 km lik otobanda ilerlerken uzaktan da olsa bu köyleri görebilmeyi hatta birinde durup biraz gezmeyi umuyorduk. Fakat tek gördüğümüz büyük bir liman, vızır vızır çalışan vinçler ve konteyner yüklü kamyonlar. Sloveny’nın tek limanı çok hareketli ve otoban küçük köylerin daha uzağından geçiyor. Köyleri göremeyince yolu uzatmak istemedik ve 25 dakikalık Slovenya maceramızı sonlandırıp Hırvatistan’a geçtik.